Now showing items 28-38 of 38

    • Salespeople s Personal Values The Case of Western Pennsylvania 

      Paksoy, Mahmut; Harcar, Tijen (2006)
      Shared personal values of the members in an organization are crucial for the longterm success and employee satisfaction. A key contribution of this study is measurement of the personal values of the salespeople in Western ...
    • Sanal Para Bitcoin 

      Sönmez, Asuman (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2014-07)
      2008 yılında bir makale ile ortaya çıkan, 2009 yılında ilk işlemini gerçekleştiren bilgisayar algoritmalarıyla tasarlanmış Bitcoin, son iki yılda önemli kullanıcı kitlesi yakalayarak, talebini artırmış, piyasa değerini ...
    • The Effects of Responsive and Prpactive Market Orientation on New Product Success 

      Soyaltın, Tuğçe Ezgi; Özer, Alper; Korkmaz, Sezer (2019)
      This study seeks to draw the importance of the process of producing new product in firms of universities’ technoparks. Additionally, the purpose of this empirical study is to show that proactive and responsive market ...
    • The modified fuzzy art and a two-stage clustering approach to cell design 

      Özdemir, Rifat Gürcan; Gençyılmaz, Güneş; Aktin, Ayşe Tülin (ELSEVIER SCIENCE INC, 360 PARK AVE SOUTH, NEW YORK, NY 10010-1710 USA, 2007-12-01)
      This study presents a new pattern recognition neural network for clustering problems, and illustrates its use for machine cell design in group technology. The proposed algorithm involves modifications of the learning ...
    • The principal component analysis of continuous sample curves with higher-order B-spline functions 

      Çağlar, Hikmet; Çağlar, Nazan (EUDOXUS PRESS, LLC, 1424 BEAVER TRAIL DRIVE, CORDOVA, TN 38016 USA, 2006-06)
      This article concerns the Principal Component Analysis (PCA) of a vector process with higher-order B-spline functions. The approximated PCA of this well-known process is compared with the classical PCA of the different ...
    • Turizm Sektöründe Algı Yönetiminin Rolü 

      Yozgat, Uğur; Hamzaçebi, Almıla Begüm (2019)
      Algı, bireyin günlük hayatının hemen hemen her alanında karşı karşıya kaldığı bir olgudur. Bireyin yaşantısını birebir etkileyen algı; şirketlerin, kurumların, siyasilerin, devletin vazgeçilmez bir propaganda silahıdır. ...
    • Tüketicilerin restoran seçiminde kullandıkları seçim kriterleri ile demografik özellikleri arasındaki ilişki 

      Arıker, Çağla (2012-07)
      Yeme-içme sektörü, ülkemizde büyüyen sektörler arasında yeralır. Bununla beraber, tüketicinin restoran seçim kriterlerinin ve bu kriterleri etkileyen faktörlerin incelenmesinde eksiklikler olduğu görülebilir. ...
    • Türkiye’de Girişimcilik ve Türk Girişimci Profili Üzerine Bir Analiz 

      Toksoy, Andaç; Sönmez, Asuman (2014)
      Girişimcilik ve yeni girişimciler tüm dünyada ekonomilerin gelişmesi ve işsizliğin önüne geçilmesi konularında çıkış yolu olarak görülmektedir. Türkiye ekonomisi açısından da yeni girişimlerle yaratılacak üretim ve ...
    • Veri zarflama analizi ile Türkiye bankacılık sektöründe verimlilik araştırması 

      Bilişik, Murat Taha (İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız – Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat – KIRGIZİSTAN, 2015-05)
      Finansal krizlerin birçok ülke tarafından yoğun olarak yaşandığı günümüzde kaynakların verimli kullanılması ülke ekonomileri için çok önemli bir duruma ulaşmıştır. Bu nedenle, kaynakları kısıtlı olan tüm sektörlerin ...
    • Yapay Sinir Ağları ile Öngörü Modellemesi 

      Ataseven, Burçin (2014)
      Gelişen teknolojiye paralel olarak artan işleme ve hesaplama gücü ile birlikte, karmaşık simülasyonların yapılması ve gelişmiş yapay zeka teknolojilerini kullanılarak temel kriterlere dayalı olarak geleceğe dönük ...