Ara
Toplam kayıt 64, listelenen: 1-10
Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme Örneği
(Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2011-10)
Günümüzde sosyal sorumluluk kavramının önemi toplumu bilgilendirmek ve toplum- sal sorunlara önem vermek açısından gerek özel işletmeler gerekse sivil toplum kuruluşları ve devlet kurumları için giderek artmaktadır. Sosyal ...
Digital Media Strategies of Luxury Brands
(, 2012-03)
Institutions that provide products and services and that show activity in all areas, not only are agents of change but also lead the race in novelties under the wind of change in a rapidly digitalizing world. In this sense, ...
Sun Tzu Savaş Sanatına Göre, Marka Pazar Stratejilerinin Belirlenmesi
(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01)
Ünlü Çinli filozof Sun Tzu'nun günümüzden yaklaşık olarak 2500 yıl önce yazdığı 'Savaş Sanatı' adli yapıtı, tüm strateji uzmanları için önemli bir kaynak sayılmaktadır. Çünkü bu yapıt, askeri savaşlara yol gösterdiği kadar; ...
VISUALIST / Uluslararası Görsel Kültür Kongresi İletişimde, Sanatta ve Tasarımda Yeni Yaklaşımlar “Dijitalleşme” Cilt 2
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sanat ve Tasarım Fakültesi, 2012-03)
VISUALIST / Uluslararası Görsel Kültür Kongresi İletişimde, Sanatta ve Tasarımda Yeni Yaklaşımlar “Dijitalleşme” Cilt 1
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sanat ve Tasarım Fakültesi, 2012-03)
Attitudes of generation y towards luxury products and youth-led change in luxury consumption behaviour
(Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakirkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2016-07)
To many people luxury products were once considered hard to access and a privilege to use. Luxury used to mean a product or service only accessible by a small group of people, a product or service that was scarce (Nueno & ...
In the consumer society the concept of cultural space scaling: The Case of Istanbul
(Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakırkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2018-01)
The scaling of the concept of space by the aspect of culture in consumption societies; example of Istanbul. When the concept of space is considered as an object in consumotion societies, we could examine and reveal this ...
The impact of social media on luxury consumption
(Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakırkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2016-10)
The main purpose of this search, to examine the effects of social media on luxury consumption. Online survey form created for the purpose, between the dates of 1-6 June 2016 social media has been applied to the 208 user. ...
The accessibility of public spaces for physically disabled people: an analysis of the "Engelsiz Dünya" mobile application as a social responsibility projecp
(Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakırkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2016-04)
This study aims to hold a discussion with regards to physically disabled individuals in Turkey in terms of whether or not they can use their most basic rights and freedoms in order to access public spaces, in accordance ...
New reality in museum
(Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakırkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2016-04)
In this study, virtual museums will be examined which considered as product of technology and the changing forms of communication with a structure of beyond time and space. Therefore, history of museum and its relationship ...