Show simple item record

Role of the Family in Preschool Children's Perception of Gender

dc.contributorEğitim Fakültesi / Faculty of Education Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı / Elementary Educationtr_TR
dc.contributor.authorYağan Güder, Sevcan
dc.contributor.authorGüler Yıldız, Tülin
dc.date.accessioned2018-11-28T08:00:05Z
dc.date.available2018-11-28T08:00:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16986/HUJE.2016016429
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/3598
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul öncesi dönemdeki çocukların toplumsal cinsiyet algılarında ailenin rolünü belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu alt ve orta sosyoekonomik düzeyde çeşitli aile yapılarından gelen ve aynı ana sınıfına devam eden 8 çocuk ve onların anneleri oluşturmaktadır. Durum çalışması modeliyle desenlenmiş bu çalışmada veriler çocuklarla birebir görüşmeler, gözlem ve müdahalesiz etkinlikler aracılığıyla toplanmıştır. Ayrıca çocukların anneleriyle, aile yapıları ve toplumsal cinsiyet algıları ile ilgili olarak görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, çocukların kadına ve erkeğe ilişkin kalıp yargısal görüş belirtmelerinde annelerinin ev hanımı olması, annelerin şiddete uğraması ve çocukların buna tanıklık etmesi, aile içi sorumlulukların geleneksel bir şekilde dağılması gibi faktörlerin etkili olduğu belirlenmiştir. Hem annesi hem de babası ev işlerinde sorumluluk alan çocukların babası sorumluluk almayan çocuklara göre ev içi sorumluluklar konusunda daha az kalıp yargısal oldukları, annenin çalışma durumunun genel olarak kadın ve erkeğe ilişkin kalıp yargıları etkilemediği belirlenmiştir. Baba baskısı olmayan, karşı cinsiyetten kardeşi olan ve kendisine karşı cinsiyete özgü oyuncak alınan çocukların oyun ve oyuncak tercihlerinde daha az kalıp yargısal tercihlerde bulundukları belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlardan yola çıkarak cinsiyet eşitliği duyarlılığını artırmak amacıyla aile eğitimlerinin düzenlenmesi ve okul öncesi eğitim programlarının cinsiyete duyarlı etkinlikleri içermesi gerektiği söylenebilir.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine the role of families in preschool children's perception of gender. Participants are eight children from varying family structures of lower and middle socio-economic levels, attending the same nursery class, and their mothers. Data were collected through observation, interviews with the children and their mothers and the activities without any intervention. According to the findings of the study, it was determined that factors such as the children's mothers being house wives, being subjected to domestic violence witnessed by their children, and the traditional distribution of domestic responsibilities are effective on children's stereotype opinions concerning man and woman. Also, children whose mothers and fathers take joint responsibility in household labor are less stereotypical than those whose fathers do not participate in domestic responsibilities. Employment status of the mother generally does not impact children's perception on men and women. It was also determined that children that are not oppressed by their fathers, that have a opposite sex sibling, and that are given toys peculiar to the opposite sex have less stereotypical preferences in terms of toys and play.
dc.language.isotrtr_TR
dc.relationHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education)tr_TR
dc.subjectOkul öncesi dönemtr_TR
dc.subjecttoplumsal cinsiyettr_TR
dc.subjectaile yapısıtr_TR
dc.subjectannetr_TR
dc.subjectPreschool childrentr_TR
dc.subjectgendertr_TR
dc.subjectfamily structuretr_TR
dc.subjectmothertr_TR
dc.titleOkul Öncesi Dönemdeki Çocukların Toplumsal Cinsiyet Algılarında Ailenin Rolütr_TR
dc.titleRole of the Family in Preschool Children's Perception of Gender
dc.typeArticletr_TR
dc.contributor.authorID55019tr_TR
dc.contributor.authorID6344tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record