Show simple item record

dc.contributorMühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering Endüstri Mühendisliği / Industrial Engineeringtr_TR
dc.contributor.authorGülen, Büşra
dc.contributor.authorAsıl, Bekir Sıddık
dc.contributor.authorDemirbozan, Burak
dc.contributor.authorÖzdamar, Melike
dc.contributor.authorAktin, Ayşe Tülin
dc.date.accessioned2018-12-17T12:34:46Z
dc.date.available2018-12-17T12:34:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/3988
dc.description.abstractSahip olduğu ulusal ve uluslararası yetkiler kapsamında, THY ve diğer havacılık şirketlerine bütünleşik olarak uçak bakım-onarım-revizyon hizmeti veren THY Teknik, bulunduğu bölgedeki lider BOR kuruluşudur. Bu çalışmada, THY Teknik’in tamir kabiliyeti dışında olan uçak motorlarının yurt dışı tamire gönderim süreci, yalın üretim araçlarıyla ele alınacaktır. Bu süreç, Motor Söküm Plam’mn oluşturulmasıyla başlamakta, motor ve gerekli belgelerin kargo için hazırlanmasıyla devam ederek, motorun tedarikçiye (yani, ilgili motoru üreten firmaya) gönderilmesi için kargo uçağına yüklenmesiyle son bulmaktadır. Söküm öncesinde ve sırasında gerekli ekipmanlara zamanında ulaşılamaması, sürece dâhil olan departmanlar arasındaki iletişim aksaklıkları, gerekli belgelerin tedarikçiye eksiksiz olarak iletilememesi gibi sorunlar, gecikmelere neden olmakta ve para, zaman, iş gücü kaybına yol açmaktadır. Sürecin departmanlararası niteliği, bu departmanların içinde bulunduğu diğer süreçlerin de etkilenmesine ve verim kaybı yaşamasına sebep olabilmektedir. Bahsedilen sorunlardaki iyileştirmelerin şirket açısından çok yönlü bir fayda sağlayarak, motorların tamire gönderim süreci başta olmak üzere, diğer süreçlerdeki verimi de artırması beklenmektedir. Hedeflenen bu çıktılar, çalışmanın motivasyonunu oluşturmaktadır. Çalışmanın ilk aşamasında, yalın üretim araçlarından Değer Akışı Haritalama (DAH) yöntemiyle mevcut durum gözlemlenecek; sürece değer katan, değer katmayan adımlar ve israfların belirlenmesinin ardından, değer katmayan adımlarla israfları hedef alan Kaizen’ler çıkartılacaktır. Sonrasında, bu Kaizen’lerin “öncelik sıralaması” ve “Kaizen’lerin oluşturulduğu sorunlara yönelik karşılaşılma sıklığı”nın temel alındığı bir Pareto Analizi yapılarak, süreç için darboğaz oluşturan kısımlar belirlenecektir. Bu işlem sonucunda, ilgili kısımlar için İki-Aşamalı DAH yöntemi kullanılarak yeni Kaizen’lerin eklenmesi ve bunlar ışığında; Kök-Neden Analizi, 5S ve Poke-Yoke gibi yalın üretim araçları kullanılarak, darboğaz nokta için iyileştirmelere gidilmesi planlanmaktadır. Bütün bu düzenlemelerden sonra, Gelecek Durum ve İdeal Durum Değer Akışı Haritalarının çizilmesiyle birlikte, motorların yurtdışı tamire gönderim sürecinin standart, sürdürülebilir ve geliştirilebilir bir hâle getirilmesi hedeflenmektedir. İdeal durumun oluşturulmasında Nesnelerin İnterneti’nden de yararlanılmasının, bu bağlamda süreçte yapılacak değişikliklerin maliyetleriyle uçağın yerde beklemesinin maliyeti kıyaslandığında, uzun vadede avantaj sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.language.isotrtr_TR
dc.relationYöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği 38. Ulusal Kongresitr_TR
dc.titleTHY Teknik’te Uçak Motorlarının Yurt Dışına Tamire Gönderim Sürecinin Yalın Üretim Araçlarıyla Analizitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.contributor.authorID109203tr_TR


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record