Ortaöğretim Öğrencilerinde Affetme Esnekliği Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Forgiveness Flexibility Scale For Secondary Education: Validity and reliability study
Abstract
Araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinde
affetme esnekliğini belirleyen bir ölçek
geliştirmek ve ölçeğin geçerlik ve güvenirliğini
test etmektir. Araştırma 651 ortaöğretim
öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin yapı
geçerliliğini test etmek için kullanılan açımlayıcı
faktör analizi sonucunda ölçeğin toplam
varyansının %45.5’ini açıklayan bir yapı elde
edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına
göre; toplam 14 madde, üç faktörde
toplanmaktadır. Faktörler affetmeyi tanıma,
affetmeyi içselleştirme ve gerçek affetmeyi
uygulama olarak tanımlanmıştır. Ölçeğin
güvenirlik çalışması testi ikiye ayırma yöntemi ile
gerçekleştirildiğinde .71 (p<.01) korelasyon
bulunmuştur. Bu sonuçlara dayanarak Affetme
Esnekliği Lise Formu Ölçeğinin eğitim ve
psikoloji alanında kullanılabilecek, geçerli ve
güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir. The aim of the study is to develop a scale which
determines forgiveness flexibility level of
secondary education students and to test
reliability and validity of the scale. The study was
actualized with 651 secondary education
students. As result of exploratory factor analysis,
which was used to test structure validity of the
scale, a structure which explains 45.5% variance
of total scale was attained. According to results
of exploratory factor analysis, total 14 items
collected at three factors. Factors were identified
as recognition of forgiveness, internalization of
forgiveness and practice of genuine forgiveness.
When scale’s reliability study was made by splithalf reliability method, correlation found .71
(p<.01). It can be said based on the findings that
Forgiveness Flexibility Scale High School Form
is a reliable and valid instrument which can be
used in the fields of education and psychology.
Subject
Collections
- Makaleler / Articles [32]