Publication: Integrating CAAD into architectural education
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
CAAD, tasarım sürecinde kullanılan bütün programların dahil olduğu (örn. Taslak, tasarım, sunum, iletişim, vs.) Bilgisayar Destekli Mimari Tasarım demektir. Bu tez, CAAD'ın mimari eğitime entegre edilme olasılığını tartışır. Bu tezin temel soruları şunlardır; niye CAAD'ı öğretmek, CAAD eğitime nasıl katkı sağlayabilir? CAAD'ı ne zaman öğretmeye başlamak? Hangi aşamada CAAD öğretilebilir ve ne derecede entegre edilmelidir? Ne öğretilecek, hangi uygulamalar eğitim sürecine yardımcı olabilir? CAAD eğitime nasıl entegre edilebilir? Tez beş bölüme ayrılmıştır. İlk bölüm, mimaride kullanılan bilgisayar programları konseptini inceler, aynı zamanda bu tezin amaçları ve stratejisi de incelenmektedir. İkinci, üçüncü ve dördüncü bölümler bu tezin yapısını oluşturmaktadır. İkincisi, CAAD'ın gelişim tarihini ve bu aracın faydalarını içerir. Üçüncü bölüm, CAAD'ın hem mimari eğitim hem de araştırmalardaki konumunu inceler. İncelemelere ek olarak CAAD öğretiminde değişen kurallar dahildir. Dördüncüsü, CAAD entegrasyonunun gerekleri ve teorisini tartışır. Son olarak, beşinci bölüm bu çalışmanın temel bulgularını ve gelecekle ilgili bazı önerileri içeren sonuç bölümüdür.