Search
Now showing items 1-5 of 5
Türkiye’de Reklam Endüstrisi Değer Zinciri Ve Temel Göstergeler
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-10)
19. yüzyılın 2. yarısından günümüze dek, ülkenin siyasal, toplumsal ve ekonomik grafiğine
oldukça paralel bir gidişat izleyen reklam endüstrisi, Türkiye’de kültür ekonomisini döndüren
temel çarklardan biri haline ...
İstanbul Kıyı Mimarisinin Görsel Matris Üzerinden Kimlik İncelemesi
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-10)
Mimari kimlik; bina ve çevresi için tasarımcı ve kullanıcı tarafından oluşturulan belirleyici
özellikler ile tanımlanmaktadır. Buna göre; mimari üsluplar, yapı ve çevre oluşturma
politikaları, malzeme ve teknoloji, ...
Potential Use Of Virtual Environments In Design Education
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2011-10)
This paper explores the potential use of Virtual Environments (VE) in design education.
Recently, the way the designers form their mental concepts, develop and test their design is
enhanced with the new computer technologies. ...
Mevcut Binalarda Yapılan Ekolojik İyileştirmelerin Enerji Kazancı
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-10)
Today, with the rapid depletion of fossil energy sources and the increasing environmental
problems caused by fossil fuels, supervision and management of energy consumption
becomes more important. Looking at the breakdown ...
Bursa City Museum From Past To The Present
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2011-10)
Museums are places that transfers social, economic and cultural heritage from past to present.
Society’ lifestyle, traditions, and habits are memory of the city. Regarded as exhibiting the
cultural values of the past and ...