Search
Now showing items 1-10 of 37
Sanal Para Bitcoin
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2014-07)
2008 yılında bir makale ile ortaya çıkan, 2009 yılında ilk işlemini gerçekleştiren bilgisayar
algoritmalarıyla tasarlanmış Bitcoin, son iki yılda önemli kullanıcı kitlesi yakalayarak,
talebini artırmış, piyasa değerini ...
Tüketicilerin restoran seçiminde kullandıkları seçim kriterleri ile demografik özellikleri arasındaki ilişkiThe Relationship Between The Restaurant Choice Criteria of Consumers and Their Demographic Characteristics
(2012-07)
Yeme-içme sektörü, ülkemizde büyüyen sektörler
arasında yeralır. Bununla beraber, tüketicinin restoran seçim
kriterlerinin ve bu kriterleri etkileyen faktörlerin
incelenmesinde eksiklikler olduğu görülebilir. ...
Restoran Web Sitelerinin İçerik ve Sunumlarının Analizi: İstanbul ÖrneğiContent and the Format Analysis of Restaurant Web Sites: The Example of Istanbul
(2012)
İçerik ve sunum, tüketicilerin işletme web sitesinden
memnuniyetini etkileyen iki önemli faktördür.
Bu nedenle, işletmenin web sitesinin,
tüketicilerin mal ve hizmetlerle ilgili sorularına
cevap bulabilecekleri içerik ...
A Methodological Problem: “Created Artifical Awareness” in CSR Research
(2017-06)
When studies on Corporate Social Responsibility (CSR) are examined, it is seen that most of the studies assume awareness of CSR or create artificial awareness. This is a methodological problem and can be named as “Created ...
Dünya’da ve Türkiye’de Sosyal Girişimciliğin Gelişimi
(2016)
Sosyal girişimcilik kavramı son yıllarda özellikle Türkiye’de akademik yazında yer almaya başlamıştır. Kavramsal olarak içerisinde “Sosyal” ve “Girişimci” olmak üzere iki farklı terimi bulundurmaktadır. Her ne kadar yeni ...
İşyeri Nezaketsizliği Üzerine Bir Yazın İncelemesiA Literature Review on Workplace Incivility
(Kafkas Üniversitesi, 2016)
Bu çalışmanın amacı, örgütlerde son derece yaygın olan ve giderek artan araştırmalara sahip olan işyeri nezaketsizliği konusunu yazın açısından incelemek ve araştırmacılara işyeri nezaketsizliği konusu ile ...
Generation Z and CSR: antecedents of purchasing intention of university students
(Kafkas University, 2017)
Objective of this research is to
examine hierarchy between three factors that affect
purchasing intention of Generation Z for products of
companies implementing CSR projects. Since Generation Z
will become target market ...
Gelir yönetimi dinamik fiyatlandırma uygulamalarında gelir maksimizasyonuna karşılık katkı payı maksimizasyonuUsing Contribution Maximization Compared to Revenue Maximization in Revenue Management Dynamic Pricing Applications
(2015)
Gelir yönetimi kararları genellikle beklenen katkı payını maksimize etmeye dayanmalıdır. Beklenen katkı
payı, toplam gelirler ile toplam değişken maliyetler arasındaki farktır. Gelir yönetimi Amerika’da ilk defa yolcu
taşıyan ...
Gelişmekte olan ve hızlı büyüyen ülkelerin tarım sektörünün Malmquist toplam faktör verimliliği ile analiziAnalyzing Agriculture Sector of Developing and Growth-Leading Countries Using Malmquist Total Factor Productivity
(2015-12)
Dünya genelinde küresel nüfus sürekli artış gösterirken, tarım, gelişmekte olan
ülkelerin büyümesi için büyük fırsatlar sunmaktadır. Özellikle gelişmekte olan ülkeler tarım
üretimi ve ihracatını artırmak suretiyle ...
Veri zarflama analizi ile Türkiye bankacılık sektöründe verimlilik araştırmasıProductivity Research in Turkish Banking Sector Using Data Envelopment Analysis
(İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız – Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat – KIRGIZİSTAN, 2015-05)
Finansal krizlerin birçok ülke tarafından yoğun olarak yaşandığı günümüzde kaynakların verimli
kullanılması ülke ekonomileri için çok önemli bir duruma ulaşmıştır. Bu nedenle, kaynakları kısıtlı olan tüm
sektörlerin ...