• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • TOJDAC / The Turkish Online Journal of Design Art and Communication
  • Cilt 6 Sayı 2 / Volume 6 Issue 2
  • View Item
  •   Home
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • TOJDAC / The Turkish Online Journal of Design Art and Communication
  • Cilt 6 Sayı 2 / Volume 6 Issue 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal Medya Ve Akıllı Mobil Teknoloji: Akıllı Sosyal Yaşamlar

Thumbnail
View/Open
DenizYenginTOJDAC (370.2Kb)
Author
Ataman Yenğin, Didem
Type
Article
Date
2016-04
Language
tr
Metadata
Show full item record
Abstract
İletişim bireyler ve toplumlar için var olmanın önemli koşullarından biridir ve bu noktada iletişim araçları da aynı etki ve öneme sahiptir. Teknolojik gelişmelerle değişen ve gelişen iletişim araçları gün geçtikçe bedenlerimizin uzantısı halini almakta ve bu durum da onları bizler için her geçen gün daha da vaz geçilmez kılmakta. Biz bireylerin birer uzantısı halin alan bu iletişim araçları teknolojik anlamda yaşanan değişme ve gelişmelerle nesneler olarak sahip oldukları beceri ve yetenekleri de adeta bireylerin yetenek ve becerilerine dönüştürmektedir. Öyle ki bir bilgisayarın ya da cep telefonunun hızlılığı, pek çok şeyi aynı anda yapabilrliği, hafızası vb pek çok özelliği bireylerin bu aletleri kullanmada gösterdikleri başarı ve yetenekle eş görülmketedir. Bir bakıma “bana kullandığın teknolojiyi söyle sana kim olduğunu söyleyeyim” durumu yaşanmaktadır. Zamanla güncellenen ve yenilenen her bir cihazla kendini yenilemeye alışan bireyler tüketim alışkanlıklarının kendilerine yüklediği sosyo-ekonomik satatü göstergelerini de güncellemeyi ihmal etmemektedirler. Bir kez daha araçlarla mesajın kendisini oluştururken aynı zamanda bireyler de kendilerini toplum içerisinde ifade etme ve istedikleri yeri alma çabası içerisinde olduklarının da mesajını vermektedirler. İnternetin hayatlarımızdaki etkin rolünün hüküm sürmeye başlamasıyla birlikte tanıştığımız yeni medya ortamları artık kullandığımız araçlarla yaşamlarımızın vaz geçilmez bir parçası halini almış gerçek yaşamlarımız aynı zamanda sanal birer kimliğe de sahip olmuştur. Gerçeğinin yanında sanal kopyalarıyla birlikte yaşanılan pek çok kimlik ve yaşamın iç içe geçtiği günümüz dünyasında teknolojik gelişmlerin etkisiyle artık dünyanın neredeyse tamamına erişebilme, onlarla iletişime geçebilme şansına sahip olmaktayız. Özellikle de 1973 yılında ilk cep telefonunun geliştirilmesi ve tarihsel süreç içerisinde 2005 yılından itibaren akıllı cep telefonlarına dönüşmesiyle bu cihazın yaşamımızın önemli bir parçası halini alması sanki saniyeler içerisinde gelişen bir olaymış gibi gelmektedir. Dokunmatik ekranların yaşamlara kattığı kolaylık, medya ortamlarının yeni medya ortamlarına dönüşmesiyle bireyleri pek çok rahatlığa alıştırmış bununla birlikte yaşamlarının her alanında köklü değişmelerin de yaşanmasına neden olmuştur. Özellikle internetin yaşamlarımızın ayrılmaz bir parçası oluşuyla birlikte birbirlerine görünmez ağlarla bağlanan bireyler bu yeni sanal dünyada pek çok itiyaçlarını da giderebilme olanağını bulmuşlardır. Bu ihtiyaçların en başında sayılabilecek olan sosyalleşme ihtiyacı da günümüz toplumunda bireylerin sanal amlarda gerçekleştirdiği ve ‘yeni medya’ ortamları olarak kabul edilen pek çok sosyal paylaşım siteleri üzerinden gerçekleştirilmektedir. Böylelikle teknolojik hayatta yaşanan değişimlerin sosyal hayatlarımız üzerine olan etkisini de bu çalışmada kullanımlar doyumlar yaklaşımı bazında da değerlendirerek ele almamızı mümkün kılmaktadır. Bu çalışma yaşanan teknolojik gelişmlerin ve medya ortamlarının farklılaşmasıyla birlikte bireyler tarafından kullanış şekillerinde ve amacında görülen değişimleri ele alarak ortaya çıkan yeni yaşam anlayışı üzerinde durmaktadır. Bu bağlamda, sosyal medya, akıllı mobil telefonlar ve bu gelişmlerin etkisiyle yeniden biçimlenen akıllı sosyal yaşamlar şeklinde konu ele alınmaktadır.
Subject
yeni medya
sosyal medya
dijitalleşme
sanallık
akıllı cep telefonları
sosyal yaşam
social media
smart mobile
technology
smart social lifes
URI
http://hdl.handle.net/11413/1420
Collections
  • Cilt 6 Sayı 2 / Volume 6 Issue 2 [18]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS