Arama motoru optimizasyonu teknikleri
Search engine optimization techniques
Abstract
Günümüz teknolojisinde internetin hayatımıza etkisi gün geçtikçe artmaktadır. İnternet üzerinden ticaret, reklam ve pek çok iş dalı hızla gelişmektedir. Ancak büyük bir hızla gelişen bu dünyada, bilgiye ulaşmak da bir o kadar karmaşık hale gelmeye başlamıştır. Kullanıcılar her gün onlarcası açılan sitelerin hızına yetişemez hale gelmiştir. Bu noktada kullanıcıların hizmetine arama motorları girmektedir. İnternet trafiğinin %93'ü arama motorları tarafından sağlandığı düşünülürse, arama motorları adeta kullanıcıların diğer sitelere yönlendiren yegâne araçlar olmuşlardır. Arama motorlarının bu denli önem kazandığı günümüzde, arama sonuçlarında üstte çıkabilmek ve daha çok kullanıcıya hitap edebilmek için web siteleri arasında ki rekabet artmış durumdadır. Bu rekabetteki bir numaralı unsur ise arama motoru optimizasyonudur. Hazırladığım bu çalışmada öncelikle arama motorlarının önemine, arama motoru sonuçlarının genel hatlarıyla incelenmesine ve SEO'nun önemine değinilmiştir. Ardından SEO'yu etkileyen başlıca faktörler olan PageRank ve TrustRank [1] algoritmaları ile Meta Etiketleri, Robots. txt dosyası ve SEO araçları incelenmiştir. SEO tekniklerine yenilikçi bakış bölümünde ise, günümüzde arama motoru olarak akla gelen ilk isim olan Google'ın son yıllarda yaptığı Panda ve Penguen güncellemeleri analiz edilmiştir. Bu güncellemeler sonucunda SEO'ya etkisi olduğu düşünülen alan adı etkisi, sitede kalma süresi, server yerleşkesi ve kod yapısı gibi farklı etkenler detaylı olarak incelenmiştir. Çalışmamın son aşamasında incelemiş olduğum SEO etkenleri bir proje üzerinde uygulanmıştır. Yapılan uygulama çalışmasında verilen kod örnekleri ile bu etkenlerin bir siteye nasıl uygulanacağı açıklanmış ve bu etkenlerin çalışmaya yaptığı katkılardan bahsedilmiştir.