• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İşletme Yüksek Lisans Programı / Business Administration Master's Degree Program
  • View Item
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İşletme Yüksek Lisans Programı / Business Administration Master's Degree Program
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İtibar yönetimi algılaması: Bir sağlık kuruluşu örneği

Perception of reputation management: An example for healthcare

Thumbnail
Author
Doğan, Neslihan
Type
Thesis
Date
2016
Language
en_US
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu çalışma sağlık kuruluşlarında itibar yönetimi algısını nelerin oluşturduğunu ortaya koyma amacı ile yapılmıştır. Çalışmada literatür taraması ve anket uygulaması yöntemleri seçilerek bu amacın gerçekleştirilmesine çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar sağlık kurumlarında itibar yönetimi algısının hasta, hasta yakını ve çalışanların algılarının ayrı ayrı ölçütler yapılmış ölçümlerin sonucunda istatistiksel açıdan farklı olduğu gözlenmiştir. Çalışmada çalışanlar ile hastalara yönelik uygulanan anket, hastalar ile çalışanların itibar algılarının birbirine paralel şekilde olduğunu ve anlamlı bir şekilde farklılık göstermediğini ortaya koymuştur. İtibarın alt boyutlarının çalışanların ve hastaların yaş, cinsiyet, eğitim, medeni durum gibi özelliklerinden etkilenmediği, çalışmanın sonuçlarından bir diğeridir. Yine çalışmada Bilgilendirme Yeterliliği, İlgi (Anlaşılmaya Çalışma), Güvenilirlik, İletişim ve Fiziki Ortam boyutlarında Hasta ve Çalışan algısı ölçülmüş aralarındaki fark hipotez testine göre yorumlanmıştır. Çalışma kapsamında yapılan araştırmanın katılımcılarının verdiği yanıtlar güvenilirlik ve geçerliliğinin olduğunun kabul edilmesi, çalışmanın sınırlılıkları arasında yer almaktadır.
Subject
Algı
Perception
Hasta yakınları
Patient nearness
Hastalar
Patients
Hastane yönetimi
Hospital administration
Hastaneler
Hospitals
Sağlık kuruluşları
Health institutions
Sağlık personeli
Health personnel
Sağlık yönetimi
Health management
Çalışanlar
Workers
İtibar
Reputation
URI
http://hdl.handle.net/11413/1898
Collections
  • İşletme Yüksek Lisans Programı / Business Administration Master's Degree Program [81]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS