Search
Now showing items 1-10 of 18
Üniversite öğrencilerinde yaşamda anlam, bilinçli farkındalık, algılanan sosyoekonomik düzey ve yaşam doyumu arasındaki ilişkiler
(2015-12)
Bu araştırmanın birinci amacı üniversiteöğrencilerinin algıladıkları sosyoekonomik düzeylere göre yaşam doyumu, yaşamda anlam ve bilinçli farkındalık düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığınınincelenmesidir. ...
Hayranlık Ölçeği Türkçe Formu Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıTurkish Version of Fanship Scale (FS): The Study of Validity and Reliability
(2015)
Bu araştırmanın amacı Hayranlık Ölçeğini (Reysen & Branscombe, 2010) Türkçe’ye uyarlamaktır. Araştırma Sakarya Üniversitesinde öğrenim gören 304 öğrenci (171 kız ve 133 erkek) üzerinde yürütülmüştür. Doğrulayıcı faktör ...
Orta öğretim öğrencilerinin internet ve oyun bağımlılık düzeylerinin incelenmesi
(2014)
Gelişen teknolojinin kullanımı günlük hayatımızı kolaylaştırmaktadır. Ancak teknolojinin aşırı
kullanımı insanı olumsuz şekilde etkilemektedir. Bu araçlardan günümüzde en yaygın kullanıma
sahip olan bilgisayarın amacı ...
Kendini Sabotaj ile Psikolojik İyi Olma Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2015)
Bu araştırmanın amacı kendini sabotaj ile psikolojik iyi olma arasındaki ilişkiyi ve bu iki kavram arasındaki
ilişkinin cinsiyet, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık ...
Counseling and Guidance Understandings of Guidance Teachers and Their Attitudes Towards Counseling and Guidance
(2015)
In this study, it was aimed to study the relationships between counseling
and guidance understanding of guidance teachers, who are in charge of
giving counseling and guidance service to a class, and their attitudes
towards ...
Ortaöğretim Öğrencilerinde Affetme Esnekliği Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2017)
Araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinde
affetme esnekliğini belirleyen bir ölçek
geliştirmek ve ölçeğin geçerlik ve güvenirliğini
test etmektir. Araştırma 651 ortaöğretim
öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. ...
Duyarlı Sevgi Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıCompassionate Love: A Study of Validity and Reliability
(2012)
Bu araştırmanın amacı Duyarlı Sevgi Ölçeği’nin (DSÖ; Sprecher & Fehr,
2005) Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Araştırma 356 lise
son sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Dilsel eşdeğerlik ...
Bedeni Beğenme Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıThe Validity and Reliability of Turkish Version of The Body Appreciation Scale
(2015)
Bu araştırmanın amacı Bedeni Beğenme Ölçeği’nin (BBÖ; Tylka, & Wood-Barcalow, 2015) Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. 5’li Likert türü bir ölçme aracı olan BBÖ 10 maddeden oluşmaktadır. Katılımcılar ...
Zorbalıkla Baş Etmeye Yönelik Bir Akran Destek Programının EtkililiğiThe Effectiveness of a Peer Support Program on Coping with Bullying
(2018)
Bu araştırmada zorbalıkla baş etmeye yönelik akran destek programının, ortaokul
öğrencilerinin zorbalıkla baş etme becerileri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışma
grubunu; deney grubunda 42 öğrenci, akran yardımcısı ...
Evaluating a graduate program of English language teacher education
(2014)
This study evaluated the MA-TEFL Program at a foundation university. It focuses on strengths and
weaknesses of the program and how much the program satisfies and meets the needs of the
graduate studentstending to work ...