• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • Mimarlık Fakültesi / Faculty of Architecture
  • Mimarlık / Architecture
  • Bildiriler, Kongreler ve Sempozyumlar / Declarations, Congresses and Symposiums
  • View Item
  •   Home
  • Mimarlık Fakültesi / Faculty of Architecture
  • Mimarlık / Architecture
  • Bildiriler, Kongreler ve Sempozyumlar / Declarations, Congresses and Symposiums
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mimarlık Eğitiminde Tasarım Stüdyolarına Farklı Yaklaşımlar

Thumbnail
Author
Canbay Türkyılmaz, Çiğdem
Türkyılmaz, Emrah
Type
conferenceObject
Date
2003
Language
tr
Metadata
Show full item record
Abstract
Ana amacı temel kültür, değer, bilgi ve ideolojileri kişilere kazandırmak olan eğitim, i sanların gerçekleştirdiği en önemli aktivitelerden biridir. Mimarlık eğitimi, bu aktivitenin içinde yer almaktadır. Mimarlık eğitimi, akademik eğitim sonunda bitmemekte, mimarın yaşam süreci boyunca devam etmektedir. Mimarlık eğitimi süreci içinde., mimar adayına mekan tasarlamak ve uygulamak için gerekli bilgiler verilmektedir. Mimarlık eğitiminin içinde yer alan en önemli bölümlerden biri mimari tasarım eğitimidir. Lawson'a göre (1997, s.5}, "Tasarım eğitimi tasarımın kendisi gibi, her zaman tartışmaya açık bir konu olacaktır." Tasarım eğitimi, tasarım bilgisinin mimar adaylarına kazandırılması ile gerçekleşmektedir. Bu eğitim, mimarın meslek yaşamı boyunca devam etmektedir. Tasarım eğitiminde en önemli problem, tasarım bilgisinin mimar adayına ne şekilde kazandırılacağıdır. Günümüzde, tasarım bilgisinin mimar adaylarına aktarımı, stüdyo çalışmalarının kuramsal derslerle birleştirilmesi ve deneyimin eş zamanlı bir şekilde öğrenciye aktarılması ile gerçekleşmektedir. Bu süreçte, bilgisayar teknolojilerini de kullanmak mümkündür. Modern üniversite kavramında tasarım stüdyosu, diğer derslerden farklı olarak, tasarım bilgisinin önemli bir bölümünün elde edildiği yerdir. Buradaki eğitim, günümüzde, tüm dünyada hala bir gelenek çerçevesinde sürdürülmektedir. Tasarım stüdyoları geleneksel "yaparak öğrenme" sistemini büyük ölçüde devam ettirmektedir. Bu sistem, öğrenciden çok proje yürütücüsü esaslıdır; eğitim proje yürütücüsü tarafından verilen kritiklerle gerçekleşmektedir. Tasarım bilgisi, pek çok bilgi parçacıklarından oluşan bir bütündür ve mimar deneyimlerine dayanarak tasarım bilgisini geliştirir. Tasarım bilgisi çok yönlüdür, bu yüzden elde edilmesi,anlaşılması ve aktarılmasında güçlükler yaşanmaktadır.
Subject
Tasarım bilgisi
tasarım eğitimi
URI
https://hdl.handle.net/11413/3305
Collections
  • Bildiriler, Kongreler ve Sempozyumlar / Declarations, Congresses and Symposiums [187]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS