Show simple item record

dc.contributorMimarlık Fakültesi / Faculty of Architecture Mimarlık / Architecturetr_TR
dc.contributor.authorErkan Yazıcı, Yasemin
dc.contributor.authorTöre, Evrim
dc.date.accessioned2018-11-13T08:38:26Z
dc.date.available2018-11-13T08:38:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15390/EB.2014.2534
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/3314
dc.description.abstractBu makalede, İstanbul Kültür Üniversitesi Mimarlık Bölümünden 74 lisans öğrencisinin katıldığı ve mimarlık öğrencilerinin kentsel ölçekteki verileri yaparak öğrenme sürecinde tasarımlarına ne ölçüde taşıyabildiğini inceleyen 2 yarıyıl süreli bir çalışma ele alınmaktadır. Çalışmanın ilk yarıyılında, öğrenciler Yenikapı-İnebey Mahallesi’nde kentsel tasarım kriterleri doğrultusunda kapsamlı bir analiz gerçekleştirmiştir. İkinci yarıyılda, ilk olarak, analiz alanına yakın bir proje alanı seçilmiş ve öğrencilerden, emsal, hmax, işlev açısından serbest bir mimari projeyi kütlesel olarak yerleştirmeleri beklenmiştir. Bu aşamayı takiben, öğrencilerin tasarımlarını etkileyen kriterleri belirlemek amacıyla açık uçlu bir soru yöneltilmiştir. Çalışmanın sonuçları, yaparak öğrenme yöntemi bağlamında değerlendirildiğinde, mimarlık öğrencilerinin teori ve uygulama düzeyinde edindikleri temel kentsel tasarım bilgilerini ve unsurlarını, tasarımın alt ölçeklerine taşıyabildikleri görülmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherTürk Eğitim Derneği (TED)tr_TR
dc.relationEğitim ve Bilimtr_TR
dc.subjectTasarım eğitimitr_TR
dc.subjectYaparak öğrenmetr_TR
dc.subjectKentsel tasarımtr_TR
dc.subjectMimari tasarımtr_TR
dc.subjectYenikapıtr_TR
dc.titleMimarlık Eğitiminde Yaparak Öğrenme: Kentsel Tasarımdan Mimari Tasarıma Yenikapı-İnebey Örneğitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.contributor.authorID112309tr_TR
dc.contributor.authorID112288tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record