• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • Mimarlık Fakültesi / Faculty of Architecture
  • Mimarlık / Architecture
  • Makaleler / Articles
  • View Item
  •   Home
  • Mimarlık Fakültesi / Faculty of Architecture
  • Mimarlık / Architecture
  • Makaleler / Articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence of First Year Architectural Students

İlk Yıl Mimarlık Öğrencilerinin Bilişsel Stilleri İle Görsel Uzamsal Zekaları Arasındaki İlişki

Thumbnail
View/Open
The Relationship Between Cognitive Style and Visual.pdf (598.3Kb)
Author
Erkan Yazıcı, Yasemin
Type
Article
Date
2017-03
Language
en_US
Metadata
Show full item record
Abstract
This paper investigates the relationship between the cognitive styles and visual spatial intelligence of freshman students of architecture. Cognitive styles of the students were determined using the “levels” dimension of the Thinking Styles Inventory. The assessment of the 2D and 3D perception skills of the students was based on their performance in answering a series of questions on 3D projections and perspective drawings. The performance of students at answering the questions was found to be significantly related to their cognitive styles. The students with local cognitive style were found to have more advanced spatial perception skills in comparison to the students with global cognitive style.
 
Bu çalışmada, ilk yıl mimarlık öğrencilerinin bilişsel stilleri ile görsel uzamsal zekâları arasındaki ilişki incelenmektedir. Öğrencilerin bilişsel stilleri, Düşünme Stilleri Envanteri’nin “seviyeler” boyutu kullanılarak tespit edilmiştir. Öğrencilerin 2 ve 3 boyutlu algı becerileri, 3 boyutlu objelerin izdüşüm ve perspektif çizimleri ile ilgili bir dizi soruyu yanıtlamada gösterdikleri performanslarına bağlı olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin soruları yanıtlamadaki performansları ile bilişsel stilleri arasında önemli ölçüde bağlantı olduğu görülmüştür. Ayrıntıcı bilişsel stile sahip öğrencilerin uzamsal algı becerilerinin bütüncü bilişsel stile sahip olanlara göre daha gelişmiş olduğu tespit edilmiştir.
 
Subject
Architectural Design Education
Cognitive Style
First Year Architecture Education
Thinking Styles Inventory
Visual Spatial Intelligence
Mimari Tasarım Eğitimi
Bilişsel Stil
İlk Yıl Mimarlık Eğitimi
Düşünme Stilleri Envanteri
Görsel Uzamsal Zeka
URI
https://hdl.handle.net/11413/3341
Collections
  • Makaleler / Articles [175]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS