Search
Now showing items 1-10 of 64
Locality Transmission Of Global Luxury Brands: Chanel No:5 Perfume Commercial And Interculturality
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2013-10)
Tüketicilerin doymak bilmeyen marka merakını, tatmin olmayan duygularını ve sürekli lüks
tutkularını besleyen birçok reklam filmi bulunmaktadır. Elbette, konu lüks olunca bu reklam
filmlerinin içinde, parfüm reklamlarının ...
Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İkna Sürecinde Sosyal İçerikli Reklamların Kullanımı: Bir Çözümleme ÖrneğiThe Use Of Social Content Advertisings In social Responsibility Campaign’s persuasion Process: An Analysis
(Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2011-10)
Günümüzde sosyal sorumluluk kavramının önemi toplumu bilgilendirmek ve toplum- sal sorunlara önem vermek açısından gerek özel işletmeler gerekse sivil toplum kuruluşları ve devlet kurumları için giderek artmaktadır. Sosyal ...
A General Outlook of Conjugal Union And Marriege In Turkey In The Context Of Popular Culture New Media
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2011-07)
In our time, in which social lifeturnes spiritual values into a market, local standards of
judgement, human relations and conjugal union has been influenced by this change, also. In
our time, conjugal union, which is ...
Vernacular Creativity and a New Media: Istockphoto
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-07)
Globalization or McLuhan’s “Global Village” concept is increasingly getting a clearest shape. Along with globalization, communication mediums are also developing. They have the qualities of being digital, interactive, and ...
The Global Advertising of a Local Brand in Terms of Analyzing the Visual Content: Turkish Airlines Globally Yours Advertising Campaign
(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-07)
Globalization is a process where economic, political, social and cultural values and the build
up of these values are spread beyond the national borders to the world. This way, differing
social cultures and beliefs ...
Sosyal Medyada Kullanılan Mesajların Halkla İlişkiler Çalışmalarındaki Önemi
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04)
Doğru mesajın, doğru zamanda, doğru hedef kitlelerle paylaşılması ve sonuçlarının değerlendirilerek yeni
çalışmalara kaynaklık etmesi döngüsüne dayanan halkla ilişkiler çalışmalarında, teknolojik olanakların ve
internet ...
“Dilinizden Utanmayın” Reklam Kampanyasının Göstergebilimsel Açıdan Çözümlemesi
(The Turkish Online Journal Of Design Art And Communication, 2011)
İnsan konuşan ve düşünen bir varlık olarak, bir başka deyişle doğası gereği duygu ve
düşüncelerine dil aracılığıyla aktarır. Bu durumda kullanılan dil ve kullanım biçimi ne kadar
etkiliyse kurulan iletişim de o denli ...
Modern Yaşamın Göstergelerinden Yüksek Binalarda Renk - Işık Faktörü Bağlamında “Hasta Bina Sendromu” Ve İletişimsel Boyutta Etkileri
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2014-10)
The enormous high-rises, plazas, residences and towers that have encapsulated urban living space, are
smart structures that are constructed for either personal, social or for business purposes. If we are to
assume that ...
Yeni Medyanın Olanakları: Semantik Web
(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2015-01)
Everything has a text format for individuals. These texts are being transferred to the destination with
the communication process and during this transfer process channel or media is important. In this
study, during ...
İnternet Mucizesi Olarak Yaşam Alanı Bulan Sanal Benliklerin Önlenemez Yükselişi
(Anahtar Yayınları, 2012)