• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık / Educational Sciences
  • Makaleler / Articles
  • View Item
  •   Home
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık / Educational Sciences
  • Makaleler / Articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Curriculum Development Based on Students’ Language Needs at a Vocational High School

Meslek Lisesi Öğrencilerinin Yabancı Dil İhtiyaçlarına Dayalı Program Geliştirme

Thumbnail
View/Open
Curriculum Development Based on Students’ Language Needs at a Vocational High School.pdf (268.4Kb)
Author
Aktaş, Nezaket Birgül
Doyran, Feyza
Type
Article
Date
2017
Language
en_US
Metadata
Show full item record
Abstract
The main goal of the study was to investigate the English language needs of 10th grade students at a Vocational High School and evaluate the existing language program to determine whether the current curriculum, syllabus, materials, and teaching activities meet their needs. The secondary aim was to propose a new curriculum in the light of the findings. Both quantitative and qualitative research methodologies, based on questionnaires and an interview, were used in this study. Four hundred and twenty six students (23 females and 403 males) attending different specific study fields; namely motor, metal, computer, electric, and eight English language teachers at the school participated in this study. The results indicated that students would like to master their speaking and listening language skills through technological equipment, technical books, visual and authentic materials. In addition, both students and teachers agree that an ESP course should be implemented in this school because the existing curriculum does not meet the needs of the students.
 
Bu çalışmanın amacı, meslek lisesinde okuyan 10. sınıf öğrencilerinin İngilizce di l ihtiyaçlarını araştırmak ve şu an İngilizce dersinde kullanılan araç-gereçlerin, yöntem ve tekniklerin, içeriğinöğrencilerin dil ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığını belirlemek ve bulgular doğrultusunda özel amaçlıbir dil eğitimi programı önermektir. Bu çalışmada, nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın anketi metal, motor, elektrik, bilgisayar bölümünde okuyan yirmi üç kız öğrenci ve dört yüz üçerkek öğrenciyle birlikte okulun sekiz İngilizce öğretmenine uygulandı. Uygulanan ihtiyaç belirleme anket sonuçlarına göre öğrenciler gelecekteki kariyerlerinde yabancı müşterilerle ve alanlarındaki uzman kişilerle iletişime geçmek için konuşma ve dinleme dil becerilerini geliştirmek istiyorlar. Sınıfta bu dil becerilerinin kazanımı için de çeşitli teknolojik araçların, görsel araç-gereçlerin, kendi alanlarında hazırlanmış bir teknik kitabın ve gerçek yaşamdan alınmış makale ve yazıların olmasını istiyorlar. Öğretmenlere ve öğrencilere uygulanan anketin ve mülakatların sonucu, Özel Amaçlı İngilizce Programının bu okulda uygulanması konusunda hemfikir olduklarını gösterdi. Ayrıca öğrencilerin ş imdiki mevcut durumdan, ders kitabından, ders içi aktivitelerinden, ders araç-gereçlerinden memnun olmadıkları da ortaya çıktı.
 
Subject
ESP/English for specific purposes
needs analysis
Brown’s systematic approach
curriculum evaluation
curriculum development
Özel amaçlı İngilizce dersi
ihtiyaç analizi
Brown’ın sistemli yaklaşımı
eğitim programı değerlendirme
eğitim programı geliştirme
URI
https://hdl.handle.net/11413/4123
Collections
  • Makaleler / Articles [32]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS