• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık / Educational Sciences
  • Makaleler / Articles
  • View Item
  •   Home
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık / Educational Sciences
  • Makaleler / Articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluating a graduate program of English language teacher education

Thumbnail
View/Open
Evaluating A Graduate Program of English Language Teacher Education.pdf (192.6Kb)
Author
Keşli Dollar, Yeşim
Tekiner, Aylin
Doyran, Feyza
Type
Article
Date
2014
Language
en_US
Metadata
Show full item record
Abstract
This study evaluated the MA-TEFL Program at a foundation university. It focuses on strengths and weaknesses of the program and how much the program satisfies and meets the needs of the graduate studentstending to work as teacher trainers.The data was collected from the students, the professors, the administrators, and the graduates through a survey, interviews, and document analysis of the curriculum, course syllabi and materials. Qualitative data analysis techniques were used to identify the strengths, weaknesses of the program, and the students’ needs. This study illuminated new student needs which were not taped into. To meet students’ needs better, this program will be modified and proposed to the Council of Higher Education.
 
Bu çalışma bir vakıf üniversitesindeki İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans programını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, programıngüçlüvezayıfyönlerine odaklanarak lisansüstü öğrencilerinin programdan memnun olup olmadıklarını bulmayı hedeflemiştir.Bu çalışmada, öğrenciler, öğretim üyelerive program koordinatörü yer almışlardır. Dönem başında öğrencilere ve öğretim üyelerine programla ilgili düşüncelerini ölçen bir anket uygulanmıştır. Akademik yılın sonunda ise öğrenciler ders değerlendirmesi yapmışlardır. Ayrıca, ders materyalleri, ders izlenceleri, ölçme ve değerlendirmede kullanılan materyaller ve program müfredatı araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Nitel araştırma teknikleri kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Sonuç olarak, programın güçlü yönlerive geliştirilebilecek yönleri tespit edilmiştir ve öğrencilerin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak yüksek lisans programının yeniden düzenlenmiş hali YÖK’ e sunulacaktır.
 
Subject
English Language Teaching
Course Evaluation
Program Evaluation
Teacher Education
İngiliz Dili Öğretimi
Ders Değerlendirmeleri
Program Değerlendirme
Öğretmen Eğitimi
URI
https://hdl.handle.net/11413/4126
Collections
  • Makaleler / Articles [32]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS