Show simple item record

dc.contributorSosyal Bilimler Enstitüsü / Institute of Social Sciences Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Programı / Educational Sciences Master's Degree Programtr_TR
dc.contributor.advisorŞimşek, Hasan
dc.contributor.authorBilgir, Derya
dc.date.accessioned2019-02-13T12:33:09Z
dc.date.available2019-02-13T12:33:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/4559
dc.description.abstractÖğretmen ve yöneticiler arasında yaşanan çatışmalar hem öğretmenlerin hem de yöneticilerin performanslarını olumsuz yönde etkileyecektir. Okul içinde yaşanan çatışmalar, öğrenme ortamını olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Bu durum öğrencilerin okula karşı olan tutumlarını olumsuz yönde etkileyebilir ve ders başarılarını düşürebilir. Öğrencilerin başarılı olabilmelerinde okul içinde etkili iletişimin olması ve çatışmasız bir ortamın yaratılması gerekmektedir. Bunun sağlanabilmesi için öncelikle okullarda yaşanan çatışma nedenlerinin tespit edilmesi gerekmektedir. Bu araştırma İlkokullarda öğretmen-yönetici arasında yaşanan çatışma türlerini, çatışmaların temel nedenlerini ortaya koymak ve çatışma çözümünde izlenen çözüm yöntemlerini belirlemek amacıyla kurgulanmış bir durum çalışmasıdır. Araştırma öğretmen görüşlerine dayalı olarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen ve yönetici arasında özellikle veliden kaynaklı çatışmalar yaşandığı bununla beraber iletişimin en önemli çözüm kaynağı olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractConflicts between teachers and administration will negatively affect the performance of both teachers and managers. Conflicts in the school can adversely affect the learning environment. This can negatively affect students ' attitudes towards school and can reduce course success. In order to be successful, students must have effective communication within the school and create a non-conflict environment. In order to achieve this, the reasons for conflict in schools must be determined first. This research is a case study designed to determine the types of conflict between teachers and managers in primary schools, the main causes of conflict and the solution methods followed in conflict resolution. The research was conducted based on teacher opinions. As a result of the research, it was determined that there were conflicts between teachers and managers, especially from parents, but communication was the most important source of solution.
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalıtr_TR
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingtr_TR
dc.subjectOkul Yöneticileritr_TR
dc.subjectSchool Administratorstr_TR
dc.subjectÇatışmatr_TR
dc.subjectConflicttr_TR
dc.subjectÇatışma Çözmetr_TR
dc.subjectConflict Resolutiontr_TR
dc.subjectÖğretmenlertr_TR
dc.subjectTeacherstr_TR
dc.subjectİlkokul Öğretmenleritr_TR
dc.subjectPrimary School Teacherstr_TR
dc.subjectİlkokullartr_TR
dc.subjectPrimary Schoolstr_TR
dc.titleİlkokullarda mğretmen-yönetici çatışmaları ve çözüm yöntemleritr_TR
dc.title.alternativePrimary school-executive conflicts and solution methods
dc.typeThesistr_TR
dc.contributor.authorID13013tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record