• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program
  • View Item
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Açıkhava reklamcılığına imgesel yaklaşım: Tasarım -etki düzeyleri incelemesi

An imaginative approach to outdoor advertising : Analysis on design - impact levels

Thumbnail
View/Open
Yüksek Lisans Tezi (4.562Mb)
Author
Üsterman, Üner
Type
Thesis
Date
2009-02
Language
en_US
Metadata
Show full item record
Abstract
Açıkhava reklamcılığın tanımının, çesitlerinin, güçlü ve zayıf yönlerinin açıklandığı bu çalısmada; Açıkhava reklam tasarımlarının diğer mecraların tasarımlarına oranla farklı özelliklere sahip olduğu konusunda durulmustur. Göstergebilimsel ve imgesel yaklasımların, Açıkhava reklam tasarımlarına kazandırdığı anlam, çesitli kampanya örnekleriyle açıklanmıstır. Ayrıca farklı imgesel yaklasımlarla donatılmıs tasarımların nasıl bir etki düzeyi yaratacağı konusunda bir anket çalısması yapılmıstır. Tasarım-etki düzeyleri incelememizden çıkan önemli sonuçlardan biri: en çok akıllarda kalan, fark edilen açıkhava reklam, tasarımlarının karısıklıklardan uzak, son derece sade olarak tasarlandığı gerçeğidir.
 
This study which explains strong and weak aspects of Outdoor Advertising; specially points out the design diffences between Outdoor Advertising and all other advertising channels. The meaning of design which is enriched by semiology and imaginative approach, has been explanied with several campaign examples. A questionnaire work realized to show, how an imaginative approach and design creates an impact level. As a result of design-impact level study, one of the important facts is that, simple and pure designs are memorable and noticed more than complex ones.
 
Subject
Reklamcılık
Açıkhava reklamcılığı
Advertising
Outdoor Advertising
URI
http://hdl.handle.net/11413/522
Collections
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program [46]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS