Show simple item record

dc.contributor.advisorGülşen, Hacer
dc.contributor.authorAracı, Emre
dc.date.accessioned2019-09-19T07:27:08Z
dc.date.available2019-09-19T07:27:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5344
dc.description.abstractGünümüz Türk edebiyatının önemli isimlerinden Hasan Ali Toptaş, edebiyatımıza kazandırdığı hikâyeleriyle hem kendi sanat hayatının duraklarını hem de Türk hikâyesinin bulunduğu noktayı göstermiştir. İlk hikâye kitabının yayımlandığı 1987 yılından bugüne farklı zamanlarda kaleme aldığı kırk hikâyenin ortak bir noktası vardır. Her bir hikâye, hikâye sanatının hem içerik hem de yapı unsurlarına getirdiği özgün bakış açısının ürünü olur. Modern bireyi merkeze alan Toptaş; bireyin kendisine ve çevresine yabancılaşmasını, var oluş problemlerini, taşra-kent ilişkisini, geçmiş, şimdi ve gelecekteki yansımalarını konu edinir hikâyelerinde. Bu noktada yazar, farklı zamanlarda yayımladığı hikâye kitaplarında toplumcu gerçekçi çizgiden postmodern anlatıya kadar birçok farklı kulvarda gezdirir kalemini. Bu gezintilerin en önemli yanını ise Toptaş dili ve üslubu oluşturur. Çalışmamızda, Hasan Ali Toptaş'ın bu anlayışlarla kaleme aldığı yayımlanmış olan üç farklı hikâye kitabındaki kırk hikâyesi içerik ve yapı unsurları bakımından değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractHasan Ali Toptaş, who is an important name of contamporary Turkish literature, with the stories that he gave to Turkish literature he showed both his art life's progress and the point of Turkish novella. From 1987 to today, which is the year of his first publishing, he wrote forty different stories in different times and there is a common point of each story. Each story, is the product of the unique point of view for the content and construction matters of the story of art. In Toptaş's stories, the modern individual is always at the center and he writes about the alienation of the individual, the existentialist problems, the relationship between countryside and the city and the reflection of past, present and future. At this point, writer, which is published in different times, he travels around the socialist realist writing to postmodern relation in his story. The most important side of these journeys is Toptaş's language and style. This study will analyze the Hasan Ali Toptaş's forty different stories in three books with his understanding of content and construction matters.
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı / Türk Dili ve Edebiyatı Bilim Dalıtr_TR
dc.subjectPostmodernizm
dc.subjectBirey
dc.subjectTema
dc.subjectYapı
dc.subjectTürk Edebiyatı
dc.subjectHikâye
dc.subjectPostmodernism
dc.subjectIndividual
dc.subjectTheme
dc.subjectStructure
dc.subjectTurkish Literature
dc.subjectStory
dc.titleHasan Ali Toptaş'ın hikâyeleri üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeA research on the stories of Hasan Ali Toptaş
dc.typeThesistr_TR
local.journal.startpage1tr_TR
local.journal.endpage163tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record