Cilt 33 Sayı 2 / Volume 33 Issue 2
Recent Submissions
-
Ortaokul Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerileri ile Bilinçli Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19)Duygu düzenleme becerileri ile bilinçli farkındalık konuları son dönemlerde önem kazanmaya başlanmış iki problem alanıdır. Duygu düzenlemenin bireylerin sağlıklı davranışlar geliştirmesine yardım ettiğini raporlayan ... -
Öğrenmeyi Öğrenme Üzerine Ev Temelli Aile Katılımı Çalışması
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19)Bu eylem araştırması çalışmasının amacı velilerin çocuklarının öğrenmeyi öğrenme becerilerinin geliştirilmesini desteklemede kullanabilecekleri bir veli eğitimi çalışması gerçekleştirmektir. Sekiz veli ve bu ... -
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19)Çalışmada, öğrenme güçlüğü tanısı konulmuş ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma beceri düzeylerinin cinsiyet, sınıf ve öğrenim görülen okulun sosyoekonomik düzeyine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Ankara ilinden ... -
Çocuk Gelişimi Lisans Öğrencilerinin Küresel Vatandaşlık Düzeyi ile Çocuk Haklarına İlişkin Tutumları Arasındaki İlişki
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19)Bu araştırmanın amacı, çocuk gelişimi lisans öğrencilerinin küresel vatandaşlık düzeylerinin ve çocuk haklarına ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin olup olmadığını ve farklı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ... -
Türkiye’de Yaşayan Suriyeli Çocuklar ve Aileleri: Anlatılmayan Karşıt Hikâyeler
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19)Bu araştırma, Türkiye’de yaşamaya başlamış Suriyeli mülteci aile ve çocukların Erken Çocukluk Eğitimi (EÇE) ekseninde edindikleri deneyimleriniyansıtan sık duyulmayan karşıt hikâyeleri, Kurgulanmış Dünyalar kuramına göre ... -
A Case Study in University and Community Integration: Science Meets with Children at University
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19)This study was undertaken to investigate whether children’s perceptions of science and scientists changed following their participation in the science education program within the scope of “Science Meets with Children at ... -
Örgütsel Yabancılaşmanın Yordayıcısı Olarak Farklılıkların Yönetimi
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19)Bu araştırmanın amacı, eğitim kurumlarında farklılıkların yönetiminin örgütsel yabancılaşmaya etkisini incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden yordayıcı ilişkisel tarama türünde desenlenmiştir. Araştırmanın, ... -
Ergenlerde Okul Aidiyeti,Okul İşlevleri ve Psikolojik Uyum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19)Bu çalışmada ergenlerde okul aidiyet duygusu,okul işlevleri ve psikolojik uyum arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini yaşları 11 ile 18 arasında değişen,ortaokul ve lisede öğrenci olan 333 ergen ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Ters Yüz Öğrenme Hazırbulunuşlukları ileAraştırma/Sorgulamaya Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin ters yüz öğrenme hazırbulunuşlukları ile araştırma/sorgulamaya yöneliktutumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde desenlenen bu araştırma, Van ... -
Özel Eğitim Kurumlarının Fiziksel Koşullarının Evrensel Tasarım İlkeleri Doğrultusunda İncelenmesi: Eskişehir Örneği
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19)Universal design is the design of products, services and environments so that they can be accessed and used to the greatest extent possible by all people, without the need for adaptation and specialized design. This study ...