Browsing Cilt 31 Sayı 1 / Volume 31 Issue 1 by Issue Date
Now showing items 1-8 of 8
-
Androgojik Yaklaşımlar Çerçevesinde Kurumsal Akademilerin Türkiye'de Konumlandırılması
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2017-04-08)This paper provides a comparison of andragogical and pedagogical orientations to learning, and argues that andragogy needs to be viewed as a principle for lifelong learning. Andragogical and lifelong learning assumptions ... -
Okul Öncesi Dönemdeki Üstün Yetenekli Çocukların Dil Gelişimlerinin Analizi
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2017-04-08)Bu araştırmada okul öncesi dönemdeki üstün yetenekli çocukların alıcı ve ifade edici dil becerileri analiz edilmeye çalışılmış, ortaya çıkan sonuçların çoğunlukla yurtdışı kaynaklı olan alan yazınla benzer ve farklı olduğu ... -
Dörtgenler Arasındaki İlişkiler: 7. Sınıf Öğrencilerinin Kavram İmajları
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2017-04-08)Bu çalışma, öğrencilerin dörtgenler arasındaki ilişkiler ile ilgili kavram imajlarını incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmaya Ankara da bulunan 12 farklı okuldan toplam kırk 7. sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler ... -
Eğitim Alanında Yapılan Zihinsel Model Çalışmalarının Betimsel İçerik Analizi
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2017-04-08)Bu çalışmanın temel amacı, eğitim alanında zihinsel model üzerine yayınlanmış olan ulusal araştırmaları bazı değişkenlere göre bir araya getirerek sunmaktır. Bu amaçla 2002-2016 yılları arasında eğitim alanında ... -
Çocuklar ve Kitaplar: Piaget’nin Oyun Kuramına Göre Bir Değerlendirme
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2017-04-08)Çocuk, yaşama hazırlanma sürecinin her aşamasında çeşitli eğitsel uyarıcılarla karşı karşıya gelmektedir. Çocuklara yönelik hazırlanan resimli hikâye kitaplarının da bu eğitsel uyarıcılar arasında kabul edildiği ... -
İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2017-04-08)Bu araştırma, İstanbul Bahçelievler ilçesindeki bir devlet ilkokulunda öğrenim görmekte olan 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin okula yönelik algılarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Aday Öğretmenlerin Mesleğe Uyum Süreci: Bir Durum Çalışması
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2017-04-08)Adaylık eğitimi kısaca öğretmenlerin resmi olarak bir okula atanmalarıyla başlayan mesleki gelişim sürecidir. Bu süreçte öğretmenler sınıflarını, diğer öğretmenleri, okullarını, okul içinde yer alan süreçleri tanırken ... -
Student Teachers’ Perspectives on Teaching Profession out of a Multigrade Classroom Site Visitation
(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2017-04-08)Multigrade classrooms, places where students of different grades are taught together, have been used throughout the world for two main purposes: to solve the problems of uneven student enrolment as well as the insufficient ...