• Anasayfa
  • Hakkında
  • Politika
  • İletişim
    • Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Gelişmiş Arama
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türk sinemasında dijital görsel efekt kullanımı

Thumbnail
Göster/Aç
Cem Uçar YLTez.pdf (10.19Mb)
Yazar
Uçar, Cem
Türü
masterThesis
Tarih
2019
Dil
tr
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Gelişmekte olan teknolojiyle birlikte dünyamız da değişmeye başlamış bunun sonucunda çok yönlü endüstriyel gelişmeler meydana gelmiştir. Görsel kültür de gelişim hızını sürdürmekte ve insan hayatında vazgeçilmez bir bütünlüğün parçası olmaktadır. Teknolojiyi görsel kültür açısından değerlendirdiğimizde sinema filmleri, TV programları, reklam filmleri ve çeşitli medya öğelerinin bizlere katkıda bulunduğu görülmektedir. Yapılan dijital işlerin dezavantajı olduğu gibi avantajı da mevcuttur. Türk sinemasında görsel efekt teknolojisinin ne kadar kullanıldığı, nasıl yararlanıldığı ve hangi alanlarda tercih edilip ne kadar başarılı olunduğu gibi sorular çerçevesinde yoğunlaşılan çalışmada bu noktalar araştırılırken aynı zamanda tezin birinci bölümünde görsel efektin tarihi, gelişimi örneklerle incelenecektir. Tezin ikinci bölümde ise görsel efektte başarılı olmanın temelleri, hangi tekniklerin kullanıldığı incelenecektir. Türk Sineması'nda görsel efektin kullanım alanı incelenirken, bu alana karşılık gelen sektörel teminolojiye de yer verilecektir. Buna ek olarak Türkiye'deki bazı yapımcılar, post prodüksiyon çalışanları ve görsel efekt sanatçıları ile yapılmış görüşmelerden elde edilen analizler paylaşılacak ve Türk Sineması'nda görsel efektin kullanımına dair genel bir çerçeve sunulmasına özen gösterilecektir. Üçüncü bölümde, Türk Sineması'nda görsel efektin mevcut durumu incelenicektir. Bu bağlamda Türk Sineması'ndan örneklerle birlikte yapımcılarla, çeşitli post ofislerin sorumluları ve görsel efekt sanatçılarıyla yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Görsel efekt, Türk Sineması, Üç boyut, CGI, VFX
 
ABSTRACT In today's world with the devoloping technology multiespacted industrial devolepments have been established. These improvements present useful models increasing labour quality. When visual culture keeps the devolepment speed also presents a necessary togetherness harmony for people. When we keep together visual culture and technology movies, TV shows, commercials and various media instruments are contribute us. Visual effects are sources of achievements for every society with the beginning digital end. Although there are disadvantages side of the digital works there are fairly advantages aspects it to. Objective of this thesis, how much we use this technology in Turkish cinema, how we makes it useful, where do we prefer it and how much we are successful. When we are searching these points at the same time in first part we will search the history and experiements of visual effect. Although in the second part, all these informations will give you by acedemic words and sectoral words about what is the secret to be succesful with visual effect, which technics we can use and what are their dutys. Third part is the key part of our thesis. In this part there are discussions about point of destination and use of visual effect in Turkish cinema industry. In this part there are various examinations some samples of Turkish cinema and producer, post offices and interviews with the visual effects artists. Keywords: Visual effect, Turkish movies, CGI, VFX, 3D
 
Konu
Radyo-Televizyon
Reklamcılık
İletişim Bilimleri
Radio and Television
Advertising
Communication Sciences
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11413/6394
Koleksiyonlar
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program [49]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile göreYayıncıya GöreErişim Hakkına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile göreYayıncıya GöreErişim Hakkına Göre

Hesabım

Giriş

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS