• Anasayfa
  • Hakkında
  • Politika
  • İletişim
    • Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Gelişmiş Arama
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marka kimliği unsurlarından semboller bağlamında havayolu şirketlerinin sosyal medya stratejileri

Thumbnail
Göster/Aç
AygünKaplanYLTez.pdf (2.891Mb)
Yazar
Kaplan, Aygün
Türü
masterThesis
Tarih
2021
Dil
tr
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
İnternet tabanlı sistemlerin ve teknolojinin gelişmesine bağlı olarak insanların hayatının önemli bir parçası haline gelen sosyal medya, ayrıca markaların hedef kitlelerine ulaşması içinde de önemli bir rol üstlenmektedir. Sosyal medya, kullanıcıların anlık paylaşım yapmalarına imkan sağlayan, kişisel ya da kurumsal sayfalar aracılığıyla dijital içerikler oluşturup, duygu, düşünce, bakış açısı, kişisel ya da kurumsal fotoğraflar vb. gibi pek çok olayı, durumu çevresindeki insanlara ulaştırabilen çevrimiçi bir ağdır. Markalar, sosyal medya içerisinde kendi karakteristik özelliklerinden beslenerek, markanın kimliğini oluşturan temel sembollerin katkı sağladığı bir strateji benimsemektedir. Bu araştırmada marka kimliği bağlamında hava yolu şirketlerinin sosyal medya stratejileri çeşitli açılardan incelenmiştir. İlk olarak seçilen markaların sosyal medya ve kurumsal iletişim yöneticileriyle derinlemesine mülakat yapılmıştır. İkinci olarak da yine seçilen markaların Instagram hesapları belirlenen kriterlere göre analiz edilmiştir. Elde edilen veriler toplanarak seçilen markalar, marka kimliğinden semboller bağlamında ele alınarak sosyal medya stratejileri detaylı olarak ortaya konulmuştur. Anahtar Sözcükler :Sosyal Medya, Sosyal Medya Stratejisi, Marka Kimliği, Marka Kimliği Sembolleri
 
Developing internet based systems and technology, social media has become a crucial part for people and also these systems led to companies to reach people. Social media may provide users with instant shares such as personal or corporational websites may make friends aware of feelings, thoughts, opinions, individual or corporational photographs, and states etc. Companies, getting feedback from their characteristic feature in social media, they take on a strategy with basic symbols, which create their brand's identity. In this research, in terms of brand identity, under many aspects, social media strategies of airline companies are examined. First of all, some interviews are done with selected brands social media and company directors. Furthermore, selected brands' Instagram accounts are analysed with certain rules. In terms of symbols, social media strategies of the certain brands (companies) are detailed and researched depending on the obtained data. Key words:Social Media, Social Media Strategy, Brand Identity, Brand Identity Symbols
 
Konu
İletişim Bilimleri
Communication Sciences
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11413/6541
Koleksiyonlar
  • İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı / Communication Arts Master's Degree Program [63]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile göreYayıncıya GöreErişim Hakkına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile göreYayıncıya GöreErişim Hakkına Göre

Hesabım

Giriş

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS