Show simple item record

dc.contributor.advisorOğuz, Ceren Bilgici
dc.contributor.authorKaplan, Aygün
dc.date.accessioned2021-11-23T11:47:07Z
dc.date.available2021-11-23T11:47:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/6541
dc.description.abstractİnternet tabanlı sistemlerin ve teknolojinin gelişmesine bağlı olarak insanların hayatının önemli bir parçası haline gelen sosyal medya, ayrıca markaların hedef kitlelerine ulaşması içinde de önemli bir rol üstlenmektedir. Sosyal medya, kullanıcıların anlık paylaşım yapmalarına imkan sağlayan, kişisel ya da kurumsal sayfalar aracılığıyla dijital içerikler oluşturup, duygu, düşünce, bakış açısı, kişisel ya da kurumsal fotoğraflar vb. gibi pek çok olayı, durumu çevresindeki insanlara ulaştırabilen çevrimiçi bir ağdır. Markalar, sosyal medya içerisinde kendi karakteristik özelliklerinden beslenerek, markanın kimliğini oluşturan temel sembollerin katkı sağladığı bir strateji benimsemektedir. Bu araştırmada marka kimliği bağlamında hava yolu şirketlerinin sosyal medya stratejileri çeşitli açılardan incelenmiştir. İlk olarak seçilen markaların sosyal medya ve kurumsal iletişim yöneticileriyle derinlemesine mülakat yapılmıştır. İkinci olarak da yine seçilen markaların Instagram hesapları belirlenen kriterlere göre analiz edilmiştir. Elde edilen veriler toplanarak seçilen markalar, marka kimliğinden semboller bağlamında ele alınarak sosyal medya stratejileri detaylı olarak ortaya konulmuştur. Anahtar Sözcükler :Sosyal Medya, Sosyal Medya Stratejisi, Marka Kimliği, Marka Kimliği Sembolleri
dc.description.abstractDeveloping internet based systems and technology, social media has become a crucial part for people and also these systems led to companies to reach people. Social media may provide users with instant shares such as personal or corporational websites may make friends aware of feelings, thoughts, opinions, individual or corporational photographs, and states etc. Companies, getting feedback from their characteristic feature in social media, they take on a strategy with basic symbols, which create their brand's identity. In this research, in terms of brand identity, under many aspects, social media strategies of airline companies are examined. First of all, some interviews are done with selected brands social media and company directors. Furthermore, selected brands' Instagram accounts are analysed with certain rules. In terms of symbols, social media strategies of the certain brands (companies) are detailed and researched depending on the obtained data. Key words:Social Media, Social Media Strategy, Brand Identity, Brand Identity Symbols
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İletişim Sanatları Ana Bilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalıtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİletişim Bilimleri
dc.subjectCommunication Sciences
dc.titleMarka kimliği unsurlarından semboller bağlamında havayolu şirketlerinin sosyal medya stratejileri
dc.title.alternativeSocial media strategies of airline companies in the context of symbols of brand identity elements
dc.typemasterThesistr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record