Elektronik turizm analizi, uygulamaları ve beklentiler
Elektronik turizm analizi, uygulamaları ve beklentiler
Abstract
Bu çalışmanın konusu internet kullanımının artan potansiyeline paralel olarak elektronik ortama taşınan ticaret ve hizmet sektöründe ortaya çıkan elektronik turizm kavramıdır. Hedef, günümüz uygulamaları ve gelecek beklentileri göz önünde bulundurularak e-turizmin olası getirileri hakkında öngörüde bulunmaktır. Araştırma insanların e-ticarete yönelim sürecinin irdelenmesiyle başlamış ve zaman içerisinde elektronik ticaret hacmindeki değişiklikler ve kullanıcı profilinin yapısı baz alınarak sistemin analizinin yapılmasıyla devam etmiştir. Turizm sektöründeki e-ticaret uygulamaları incelenmiş ve e-turizmin SWOT analizi yapılmıştır. Çalışmada elektronik ticaretin turizm sektöründe yarattığı faydalar göz önünde bulundurularak, acenteciliğin biteceği öngörülmüş ve e-turizmin gelecek potansiyeli düşünülerek şu andaki uygulamaların eksiklikleri ve çözüm önerileri belirtilmiştir.
Subject
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Yeni Bir Pazarlama Yöntemi Olarak Elektronik Posta Pazarlaması
Deniz, R. Baki (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2002-11)Kullanım kolaylığı, çok hızlı ve yaygın olması ve maliyetinin düşüklüğü, elektronik posta (e-posta) pazarlama yönteminin en yaygın kullanılan on-line kanal haline gelmesinin başlıca nedenleri arasındadır. Ancak sır ve ... -
Tüketici algısı ve tercih nedenleri: Teknoloji kabul modelinin genişletilmesi ve çevrim içi pazar yerleri ile perakendeci çevrim içi alışveriş sitelerinin karşılaştırılması
Uğur, Elif Demir (İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı, 2021)Gelişen teknoloji ile şekillenen günümüz ticaretinde önemli bir yer teşkil eden elektronik ticaretin (e-ticaret) önemi her geçen gün artmaktadır. Satın alma davranışları, gelişen teknoloji ve internet kullanımının artması ... -
Tüketici algısı ve tercih nedenleri: Teknoloji kabul modelinin genişletilmesi ve çevrim içi pazar yerleri ile perakendeci çevrim içi alışveriş sitelerinin karşılaştırılması
Uğur, Elif Demir (İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı, 2021)