• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program
  • View Item
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marka Özvarlığı ve Reklam İlişkisi

Thumbnail
View/Open
Yüksek Lisans Tezi (1.932Mb)
Author
Ürgüp, Mehmet
Type
Thesis
Date
2012-08
Language
tr
Metadata
Show full item record
Abstract
Çok sayıda ürünün birbirine benzemesi ve gelişen teknolojiyle kısa sürede benzer ürünlerin rakipler tarafından pazara sunulabilmesi markalar arasındaki rekabeti artırmıştır. Tüketicilerin seçeneklerinin çoğalmasıyla birlikte marka tercihleri zorlaşmaktadır. Bu çeşitlilikle birlikte markaların sadık müşterilerinin sayısı da azalmaktadır. Marka yöneticileri bu durum karşısında tüketicilerle marka arasında duygusal bir bağ kurarak farklılık oluşturma düşüncesindedirler ve markalarını tüketicilerin zihninde oluşturmaya çalışmaktadırlar. Tüketicinin zihninde markaya ilişkin belirli unsurları bir araya getirmesi ve sonucunda marka tutumu oluşmasıyla birlikte marka özvarlığı kavramı ortaya çıkmaktadır. Reklam, marka özvarlığının unsurlarının gerçekleştirilmesi için önemli araçlardan birisidir. Marka, reklam çekiciliklerini kullanarak tüketicinin duygularını etkileyebilmektedir. Reklam bu göreviyle, marka ve tüketici arasındaki duygu aktarımında önemli bir köprü vazifesi görmektedir. Geniş kitlelere ulaşmada hala en etkili reklam mecrası olarak kabul edilen televizyon reklamlarının, geniş kitleler üzerinde oluşturulmak istenen marka özvarlığında önemli bir yeri vardır. Bu çalışmada ?paylaşma? kavramını sahiplenerek hedef kitlesiyle arasında duygusal bir bağ oluşturmaya çalışan Turkcell'in, paylaşma kavramının tanıtımıyla birlikte yeni logosunu da kullandığı ilk reklam filmi olan ?Hayat Paylaşınca Güzel? isimli televizyon reklamının Turkcell'in marka özvarlığını oluşturan unsurları üzerindeki etkisi incelenmektedir.
 
The similarity between many products and the opportunity of putting similar products on market in a short time with the help of technology, increase the competition between brands. With the increase of consumers? choices, the brand preference has been becoming more and more difficult day by day. With this variety, customer loyalty has been decreasing. Accordingly, the brand executives try to make a difference by creating an emotional bond between the brand and the consumers and they also try to create an image of their brand in consumers? minds. By putting some elements related to the brand all together and creating a brand manner, the concept of brand equity occurs in consumers? minds. Advertisement is one of the most important means of creating brand equity elements. Brand is able to evoke emotions by using Advertising Appeals. With this mission, advertisement has an important role in emotional transfer between the brand and the consumer. Tv commercials, which are still accepted as the most effective advertisement method for reaching large masses of people, have an important role in creating brand equity. In this study, the effects of the TV commercial, `Hayat Paylaşınca Güzel?, on the elements which create brand equality of Turkcell are presented by analysing this commercial in which the new logo of Turkcell is also presented; in this respect, the concept of sharing is owned and used for creating an emotional bond between Turkcell and its consumers.
 
Subject
Halkla İlişkiler
Reklamcılık
İşletme
Marka Denkliği
Marka İmajı
Marka Kişiliği
Marka Yönetimi
Reklam Dili
Reklam Filmleri
Reklam Çözümlemesi
Televizyon Reklamları
Turkcell
Public Relations
Advertising
Business Administration
Brand Equity
Brand Image
Brand Personality
Brand Management
Advertisement Language
Advertising Films
Advertisement Analysis
Television Advertisements
URI
http://hdl.handle.net/11413/695
Collections
  • İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı / Communication Design Master's Degree Program [46]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Thumbnail

    Marka farkındalığı yaratma sürecinde sanal ortamın etkisi: Advergaming 

    Tarhan, Güzin (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Dinler Tarihi Anabilim Dalı, 2009-02)
    Günümüzde üretim kültürünün yerini tüketim kültürünün, ürün kültürünün yerini marka ve imge kültürünün aldıgı bir gerçektir. Farkındalık yaratmak, olumlu bir imge yaratmak, itibar saglamak, yeni bir imge yaratmak ya da ...
  • Thumbnail

    Açıkhava reklamlarında yaratıcı strateji kullanımı: Reklam mesajları ve marka imajı etkileşimi 

    Salkım, Osman Onur (İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalı, 2017)
    Bu çalışmada, Reklamcılar Derneği'nin düzenlemiş olduğu "Kristal Elma Festivali" etkinliğinin 2016 yılında gerçekleştirilen 28. Kristal Elma Reklam Ödülleri, Açıkhava Kategorisi'nde ödül alan 5 reklam afişi, Açıkhava ...
  • Thumbnail

    The Role Of Interactive Advertisement On Consumer Perception Of Brand Personality: A Case Study On "12 Giant Men-Dream" Advertisement 

    Yıldız, Öykü Ezgi (Medimond S R L, Via Maserati 5, 40128 Bologna, 00000, italy, 2012-03-07)
    In the wake of the emergence of the internet, globalization and infinite access to the information, the twentieth century has been a period in which people are globally interactive. The modern perception of advertisement ...

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoSThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsPubmedScopusWoS

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS