• Home
  • About
  • Policies
  • Contact
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Advanced Search
View Item 
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İktisat - Yönetim Ekonomisi Yüksek Lisans Programı / Economics-Management Economics Master's Degree Program
  • View Item
  •   Home
  • İKÜ Tezler / IKU Theses
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • İktisat - Yönetim Ekonomisi Yüksek Lisans Programı / Economics-Management Economics Master's Degree Program
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tüketicilerin mantıksal olmayan davranışlarının ekonomik sonuçları

Consumers irrational behaviours and their economic outcomes

Thumbnail
View/Open
Yüksek Lisans Tezi (1.257Mb)
Author
Kaynaş, Meltem
Type
Thesis
Date
2012-09
Language
tr
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu çalışma ile; insanların, davranışlarını sergilerken gösterdikleri akılcılıktan sapmalar ele alınıp, bunların doğuracağı ekonomik sonuçlar sorgulanacaktır. Çalışma dört bölüm halinde planlanmış olup, birinci bölümde, çalışmaya temel teşkil ettiği düşünülen kavramlaramlardan bahsedilecektir. İkinci bölümde, tüketici davranışları, tüketici davranışlarını etkileyen unsurlar ve tüketici davranış modelleri ele alınacaktır. Daha sonraki bölümde ise; önce mantık dışılık kavramı ele alınıp, insanları ?akılcı? olmaktan veya tüketicileri ?homo economicus? olmaktan alıkoyan unsurlara değinilecektir. Dördüncü bölümde ise, tüketicilerin mantıksal olmayan davranışlarını ölçmeye dönük olarak hazırlanmaya çalışılan anket çalışması ve sonuçları ele alınacaktır.
 
This study will consider the deviations from rationality depending on human behaviour. It will also discuss the economic outcomes regarding this behavioural process. This paper is consists of five chapters. The first chapter aims to explain the concepts which are seen as the basis of the study. The second chapter focuses on consumer behaviour. It also explains the direct influence of factors on consumer bahaviour and models regarding this concept. The next chapter presents the irrationality concept. It also introduces some factors which prevent human to bahave rational or consumer to be ?homo economicus?. The final chapter summarises the findings, and represents key points derived from the survey that aims to measure cumsumers? irrational behaviours.
 
Subject
Ekonomi
İşletme
Ekonomik etki
Mantık
Tüketici davranışı
İrrasyonalite
Economics
Business Administration
Economic effect
Logic
Consumer behavior
Irrationality
URI
http://hdl.handle.net/11413/697
Collections
  • İktisat - Yönetim Ekonomisi Yüksek Lisans Programı / Economics-Management Economics Master's Degree Program [34]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRightsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageBy PublisherRights

My Account

Login

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS